Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

PROJEKT EDUKACYJNY ,,PISANKI, PISANKI JAJKA MALOWANE”

PROJEKT EDUKACYJNY

,,PISANKI, PISANKI JAJKA MALOWANE”.

Informacje o projekcie:

1. Nazwa: ,,Pisanki, pisanki jajka malowane”.

2.Opracowanie i realizacja projektu: Agnieszka Niciewicz, Iwona Młynarczyk,   

                                                                  Katarzyna Łyszczarz, Joanna Trancygier

3. Adresat projektu:

  • grupy dzieci 3,4,5,-letnich uczęszczające  do przedszkola
  • rodzice dzieci

4. Termin i miejsce realizacji:

Projekt realizowany w okresie 25.03.2013-29.03.2013r. w Publicznym Przedszkolu w Gościeradowie wśród dzieci 3, 4 i 5 - letnich w czasie ich pobytu w placówce.

5. Współpraca:

  • rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola

4. Cele projektu:

Dziecko:

  •  dostrzega piękno Świąt Wielkanocnych
  •  poznaje tradycje i zwyczaje wielkanocne
  •  poznaje nowe techniki dekoracyjne
  •  rozwija wyobraźnię i inwencję plastyczną
  •  wzbogaca słownictwo związane ze świętami

5. Planowane efekty:

Dziecko:

  • wypowiada się na zadany temat
  • potrafi samodzielnie i starannie wykonać prace plastyczne
  • zna tradycje i zwyczaje świąteczne
  • śpiewa piosenki o tematyce świątecznej
  •  recytuje wiersze o tematyce świątecznej
  •  potrafi zgodnie współpracować w grupie
  • potrafi właściwie zachować się podczas uroczystości
  • potrafi wyrazić uczucia poprzez prezentację inscenizacji przed szerszą publicznością

( wiersze, piosenki, taniec)

  • uważnie słucha czytanych tekstów bajek i wierszy
  • zgodnie współpracuje w grupie i integruje się z nią

FORMY DZIAŁAŃ:

  • indywidualne
  • zespołowe
  • zbiorowe

METODY DZIAŁAŃ:

  • słowne
  • oglądowe
  • zadań stawianych do wykonania

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

bajki, wiersze, teksty piosenek, magnetofon, płyty cd, przybory plastyczne, dekoracje, rekwizyty

EWALUACJA:

- dekoracja sali

- przygotowana dokumentacja nauczyciela

-zdjęcia

- przedstawienie inscenizacji

- wpis do dziennika

TERMINARZ  - projekt składa się z 3 faz.

Faza I

Przygotowanie projektu – spotkanie  wszystkich nauczycieli grup dzieci 3, 4 i 5-letnich, w celu ustalenia przebiegu i organizacji działań zaplanowanych w projekcie- 28.02.2013r.

Faza II

Ogłoszenie konkursu na najładniejszą pisankę wielkanocną 10.03.2013r.

Realizacja zaplanowanych działań- 21.03.2013- 27.03.2013r.

Faza III

Prezentacja i ocena projektu- 27.03.2013r.

Plan działań:

 

Tematyka działań

 

 

Cel i realizacja zadań

 

Termin

W oczekiwaniu na Święta Wielkanocne.

Kolorowe palmy.

-wypowiadanie się dzieci na zadany temat

- oglądanie widokówek świątecznych, ilustracji związanych ze świętami

- wykonujemy Marzannę

- uczymy się piosenki „Święta Wielkanocne”

- praca plastyczna „Kolorowe palmy”

- przygotowanie kącika wielkanocnego

 

20.03.2013r.

Dzień zielony.

Siejemy rzeżuchę i owies.

Wielkanocny zajączek.

- wysiew nasion do foremek

- słuchamy piosenkę „Pisanki”

- malujemy farbami  wielkanocnego zajączka

- żegnamy zimę – witamy wiosnę (spacer połączony ze spaleniem Marzanny z pomocą strażaków)

21.03.2013r.

Śmigus – dyngus.

Ozdabiamy pisanki.

- rozmawiamy o zwyczaju wielkanocnym „Śmigus – dyngus”

- ozdabiamy pisanki dowolną techniką

  

25.03.2013r.

Kurczak i baranek.

Wielkanocne baby i mazurki.

- wysłuchanie opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”

- praca plastyczna – ozdabiamy sylwety kurczaczka i baranka

- ozdabiamy wielkanocne baby i mazurki

26.03.2013r.

Na Wielkanocnym stole.

Podsumowanie projektu „Pisanki, pisanki jajka malowane”.

Przedstawienie przygotowanej inscenizacji „Kolorowa Wielkanoc”.

Poczęstunek dla rodziców i dzieci przy wielkanocnym stole.

- prezentowanie poznanych wiadomości w formie inscenizacji

- śpiewanie piosenek

- recytowanie wierszy

- wystawa prac konkursowych

- wspólny poczęstunek

27.03.2013r.