PROJEKT EDUKACYJNY ,,PISANKI, PISANKI JAJKA MALOWANE”
PROJEKT EDUKACYJNY
,,PISANKI, PISANKI JAJKA MALOWANE”.
Informacje o projekcie:
1. Nazwa: ,,Pisanki, pisanki jajka malowane”.
2.Opracowanie i realizacja projektu: Agnieszka Niciewicz, Iwona Młynarczyk,
Katarzyna Łyszczarz, Joanna Trancygier
3. Adresat projektu:
- grupy dzieci 3,4,5,-letnich uczęszczające do przedszkola
- rodzice dzieci
4. Termin i miejsce realizacji:
Projekt realizowany w okresie 25.03.2013-29.03.2013r. w Publicznym Przedszkolu w Gościeradowie wśród dzieci 3, 4 i 5 - letnich w czasie ich pobytu w placówce.
5. Współpraca:
- rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola
4. Cele projektu:
Dziecko:
- dostrzega piękno Świąt Wielkanocnych
- poznaje tradycje i zwyczaje wielkanocne
- poznaje nowe techniki dekoracyjne
- rozwija wyobraźnię i inwencję plastyczną
- wzbogaca słownictwo związane ze świętami
5. Planowane efekty:
Dziecko:
- wypowiada się na zadany temat
- potrafi samodzielnie i starannie wykonać prace plastyczne
- zna tradycje i zwyczaje świąteczne
- śpiewa piosenki o tematyce świątecznej
- recytuje wiersze o tematyce świątecznej
- potrafi zgodnie współpracować w grupie
- potrafi właściwie zachować się podczas uroczystości
- potrafi wyrazić uczucia poprzez prezentację inscenizacji przed szerszą publicznością
( wiersze, piosenki, taniec)
- uważnie słucha czytanych tekstów bajek i wierszy
- zgodnie współpracuje w grupie i integruje się z nią
FORMY DZIAŁAŃ:
- indywidualne
- zespołowe
- zbiorowe
METODY DZIAŁAŃ:
- słowne
- oglądowe
- zadań stawianych do wykonania
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
bajki, wiersze, teksty piosenek, magnetofon, płyty cd, przybory plastyczne, dekoracje, rekwizyty
EWALUACJA:
- dekoracja sali
- przygotowana dokumentacja nauczyciela
-zdjęcia
- przedstawienie inscenizacji
- wpis do dziennika
TERMINARZ - projekt składa się z 3 faz.
Faza I
Przygotowanie projektu – spotkanie wszystkich nauczycieli grup dzieci 3, 4 i 5-letnich, w celu ustalenia przebiegu i organizacji działań zaplanowanych w projekcie- 28.02.2013r.
Faza II
Ogłoszenie konkursu na najładniejszą pisankę wielkanocną 10.03.2013r.
Realizacja zaplanowanych działań- 21.03.2013- 27.03.2013r.
Faza III
Prezentacja i ocena projektu- 27.03.2013r.
Plan działań:
Tematyka działań
|
Cel i realizacja zadań |
Termin |
W oczekiwaniu na Święta Wielkanocne. Kolorowe palmy. |
-wypowiadanie się dzieci na zadany temat - oglądanie widokówek świątecznych, ilustracji związanych ze świętami - wykonujemy Marzannę - uczymy się piosenki „Święta Wielkanocne” - praca plastyczna „Kolorowe palmy” - przygotowanie kącika wielkanocnego |
20.03.2013r. |
Dzień zielony. Siejemy rzeżuchę i owies. Wielkanocny zajączek. |
- wysiew nasion do foremek - słuchamy piosenkę „Pisanki” - malujemy farbami wielkanocnego zajączka - żegnamy zimę – witamy wiosnę (spacer połączony ze spaleniem Marzanny z pomocą strażaków) |
21.03.2013r. |
Śmigus – dyngus. Ozdabiamy pisanki. |
- rozmawiamy o zwyczaju wielkanocnym „Śmigus – dyngus” - ozdabiamy pisanki dowolną techniką |
25.03.2013r. |
Kurczak i baranek. Wielkanocne baby i mazurki. |
- wysłuchanie opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna” - praca plastyczna – ozdabiamy sylwety kurczaczka i baranka - ozdabiamy wielkanocne baby i mazurki |
26.03.2013r. |
Na Wielkanocnym stole. Podsumowanie projektu „Pisanki, pisanki jajka malowane”. Przedstawienie przygotowanej inscenizacji „Kolorowa Wielkanoc”. Poczęstunek dla rodziców i dzieci przy wielkanocnym stole. |
- prezentowanie poznanych wiadomości w formie inscenizacji - śpiewanie piosenek - recytowanie wierszy - wystawa prac konkursowych - wspólny poczęstunek |
27.03.2013r. |