PLAN PRACY ZESPOŁU DO SPRAW EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEDSZKOLA
Plan pracy zespołu
do spraw ewaluacji wewnętrznej w Publicznym Przedszkolu w Gościeradowie
na rok szkolny 2014/2015.
- Wybór obszaru ewaluacji wewnętrznej.
- Określenie celu, przedmiotu, oraz harmonogramu działań.
- Opracowanie narzędzi.
- Przeprowadzenie badań.
- Podsumowanie wyników, ustalenie wniosków przez zespół.
- Przekazanie dyrektorowi materiałów z czynności wykonywanych przez zespół.
- Termin podsumowania ewaluacji, ustalenie wyników i wniosków.
- Sporządzenie i przedstawienie raportu.
- Cele i przedmiot ewaluacji wewnętrznej.
Cel ewaluacji wewnętrznej
Celem ewaluacji wewnętrznej jest analiza realizacji koncepcji pracy przedszkola ukierunkowana na rozwój dzieci oraz zbadanie czy przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych w Publicznym Przedszkolu w Gościeradowie z uwzględnieniem podejmowanych działań w odniesieniu do uczniów, rodziców oraz nauczycieli.
Przedmiot ewaluacji wewnętrznej
Przedszkole realizuje koncepcje pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci
Charakterystyka wymagania na poziom D
- Przedszkole działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy, uwzględniającą potrzeby rozwojowe dzieci, specyfikę pracy przedszkola oraz zidentyfikowane oczekiwania środowiska lokalnego
- Koncepcja pracy przedszkola jest znana rodzicom i przez nich akceptowana
Charakterystyka wymagania na poziom B
- Koncepcja pracy przedszkola jest przygotowywana, modyfikowana i realizowana we współpracy z rodzicami
Drugi Przedmiot ewaluacji wewnętrznej
Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych
Charakterystyka wymagania na poziom D
- W przedszkolu analizuje się wyniki badań zewnętrznych i wewnętrznych dotyczących wspomagania rozwoju i edukacji dzieci
- Nauczyciele planują i podejmują działania edukacyjne i wychowawcze z uwzględnieniem wyników badań zewnętrznych i wewnętrznych oraz wniosków z tych badań, w tym ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej
- Działania prowadzone przez przedszkole są monitorowane i analizowane, a w razie potrzeb – modyfikowane
Charakterystyka wymagania na poziom B
- W przedszkolu wykorzystuje się wyniki badań zewnętrznych i prowadzi badania wewnętrzne, odpowiednio do potrzeb przedszkola, w tym badania osiągnięć dzieci, które zakończyły wychowanie przedszkolne
- 2. Czynności w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
- Wybór obszaru ewaluacji (wrzesień 2014 r.).
- Powołanie zespołu do spraw ewaluacji wewnętrznej przedszkola
(wrzesień 2014 r.).
- Opracowanie planu ewaluacji – charakterystyka wskaźników (kryteria ewaluacji) dla ewaluowanego obszaru oraz narzędzi ewaluacyjnych (styczeń 2015r.).
- Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej (luty, kwiecień 2015r.).
- Opracowanie wyników i wniosków (maj 2015r.).
- Sporządzenie i przedstawienie raportu (czerwiec 2015r.).
- 3. Metody ewaluacji:
- Monitorowanie wybranych obszarów pracy przedszkola i nauczycieli.
- Obserwacja (hospitacje) zajęć, uroczystości i innych sytuacji edukacyjno-wychowawczych w przedszkolu.
- Ankiety dla rodziców i nauczycieli.
- Analiza dokumentacji pedagogicznej nauczycieli.
Analiza dokumentacji pracy przedszkola (plan rozwoju-koncepcja pracy, plan roczny, zestaw programów, protokoły, kronika, inna dokumentacja stworzona na potrzeby nadzoru wewnętrznego.
Opracowała: Agnieszka Niciewicz