Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

PLAN PRACY ZESPOŁU DO SPRAW EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEDSZKOLA

Plan pracy zespołu

do spraw ewaluacji wewnętrznej w Publicznym Przedszkolu w Gościeradowie

na rok szkolny 2014/2015.

 

  1.  Wybór obszaru ewaluacji wewnętrznej.
  2.  Określenie celu, przedmiotu, oraz harmonogramu działań.
  3.  Opracowanie narzędzi.
  4.  Przeprowadzenie badań.
  5.  Podsumowanie wyników, ustalenie wniosków przez zespół.
  6.  Przekazanie dyrektorowi materiałów z czynności wykonywanych przez zespół.
  7.  Termin podsumowania ewaluacji, ustalenie wyników i wniosków.
  8.  Sporządzenie i przedstawienie raportu.

 

 

 

  1.      Cele i przedmiot ewaluacji wewnętrznej.

 

Cel ewaluacji wewnętrznej

Celem ewaluacji wewnętrznej jest analiza  realizacji koncepcji pracy przedszkola ukierunkowana na rozwój dzieci oraz  zbadanie czy przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych w  Publicznym Przedszkolu w Gościeradowie z uwzględnieniem podejmowanych działań w odniesieniu do uczniów, rodziców oraz nauczycieli.

Przedmiot ewaluacji wewnętrznej

Przedszkole realizuje koncepcje pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci

Charakterystyka wymagania na poziom D

  •         Przedszkole działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy, uwzględniającą potrzeby  rozwojowe dzieci, specyfikę pracy przedszkola oraz zidentyfikowane oczekiwania środowiska lokalnego
  •         Koncepcja pracy przedszkola jest znana rodzicom i przez nich akceptowana

 

Charakterystyka wymagania na poziom B

  •        Koncepcja pracy przedszkola jest przygotowywana, modyfikowana i realizowana we współpracy z rodzicami

Drugi Przedmiot ewaluacji wewnętrznej

Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych

Charakterystyka wymagania na poziom D

  •        W przedszkolu analizuje się wyniki badań zewnętrznych i wewnętrznych dotyczących wspomagania rozwoju i edukacji dzieci
  •         Nauczyciele planują i podejmują działania edukacyjne i wychowawcze z uwzględnieniem wyników badań zewnętrznych i wewnętrznych oraz wniosków z tych badań, w tym ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej
  •         Działania prowadzone przez przedszkole są monitorowane i analizowane, a w razie potrzeb – modyfikowane

 

Charakterystyka wymagania na poziom B

  •        W przedszkolu wykorzystuje się wyniki badań zewnętrznych i prowadzi badania wewnętrzne, odpowiednio do potrzeb przedszkola, w tym badania osiągnięć dzieci, które zakończyły wychowanie przedszkolne

 

  1. 2.      Czynności w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
  •      Wybór obszaru ewaluacji (wrzesień 2014 r.).
  •      Powołanie zespołu do spraw ewaluacji  wewnętrznej przedszkola

(wrzesień 2014 r.).

  •     Opracowanie planu ewaluacji – charakterystyka wskaźników (kryteria ewaluacji) dla ewaluowanego obszaru oraz narzędzi ewaluacyjnych (styczeń 2015r.).
  •       Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej (luty, kwiecień 2015r.).
  •      Opracowanie wyników i wniosków (maj 2015r.).
  •      Sporządzenie i przedstawienie raportu (czerwiec 2015r.).

 

  1. 3.      Metody ewaluacji:
  •      Monitorowanie wybranych obszarów pracy przedszkola i nauczycieli.
  •      Obserwacja (hospitacje) zajęć, uroczystości i innych sytuacji edukacyjno-wychowawczych w przedszkolu.
  •      Ankiety dla rodziców i nauczycieli.
  •       Analiza dokumentacji pedagogicznej nauczycieli.

Analiza dokumentacji pracy przedszkola (plan rozwoju-koncepcja pracy, plan roczny, zestaw programów, protokoły, kronika, inna dokumentacja stworzona na potrzeby nadzoru wewnętrznego.

 

Opracowała: Agnieszka Niciewicz