Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Projekt edukacyjny"Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć"

PROJEKT EDUKACYJNY

„Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć”

 

Informacje o projekcie:

1. Nazwa: ,,Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć”.

2.Opracowanie projektu: Agnieszka Niciewicz.

 

3. Realizacja projektu: Agnieszka Niciewicz, Magdalena Kondecka, Iwona Młynarczyk,  

                                                                   Joanna Trancygier, Karolina Biss, Anna Żyła.

 

4. Adresat projektu:

  • grupy dzieci 3,4 i 5-letnich uczęszczające  do przedszkola
  • rodzice dzieci

5. Termin i miejsce realizacji:

Projekt realizowany w okresie 04.11.2015r.-13.11.2015r. w Publicznym Przedszkolu w Gościeradowie wśród dzieci 3, 4 i 5 - letnich w czasie ich pobytu w placówce.

6. Współpraca:

  • rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola

7. Cele projektu:

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych i nawyków higienicznych.
  • Propagowanie zdrowego trybu życia.
  • Zapoznanie z bohaterami „Akademii Aquafresh”. Omówienie cech charakterystycznych dla danej postaci.
  • Poznanie budowy jamy ustnej.
  • Zapoznanie z prawidłowymi zasadami żywieniowymi.
  • Nabycie umiejętności posługiwania się szczoteczką do zębów.
  • Wyrobienie nawyku mycia zębów przynajmniej dwa razy dziennie.

8. Planowane efekty:

Dziecko:

  • wypowiada się na zadany temat
  • dba o swoje zdrowie
  • rozumie znaczenie aktywności ruchowej w życiu człowieka
  • zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia
  • nabywa umiejętność posługiwania się szczoteczką do zębów
  • potrafi samodzielnie i starannie wykonać prace plastyczne
  • śpiewa piosenki
  •  recytuje wiersze
  • potrafi właściwie zachować się podczas uroczystości
  • potrafi wyrazić uczucia poprzez prezentację inscenizacji przed szerszą publicznością

( wiersze, piosenki)

  • uważnie słucha czytanych tekstów bajek i wierszy
  • zgodnie współpracuje w grupie i integruje się z nią

9. FORMY DZIAŁAŃ:

  • indywidualne
  • zespołowe
  • zbiorowe

10. METODY DZIAŁAŃ:

  • słowne
  • oglądowe
  • zadań stawianych dziecku do wykonania

 

11. ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

bajki, wiersze, teksty piosenek, magnetofon, płyty cd, przybory plastyczne, dekoracje, rekwizyty

 

12. EWALUACJA:

- dekoracja sali

- przygotowana dokumentacja nauczyciela

-zdjęcia

- przedstawienie inscenizacji

- wpisy do dziennika

 

13. TERMINARZ  - projekt składa się z 3 faz.

Faza I

Przygotowanie projektu – spotkanie nauczycieli dzieci 3, 4 -letnich, w celu ustalenia przebiegu i organizacji działań zaplanowanych w projekcie - 23.10.2015r.

Faza II

Realizacja zaplanowanych działań - 04.11.2015 - 13.11.2015r.

Faza III

Prezentacja i ocena projektu - 13.11.2015r.

 

14. Plan działań:

 

Tematyka działań

 

 

Cel i realizacja zadań

 

Termin

W Pastusiowej Krainie.

Zapoznanie z bohaterami „Akademii Aquafresh”. Omówienie cech charakterystycznych dla danej postaci.

  1. Wysłuchanie opowiadania. Omówienie każdej postaci.
  2. Zabawa powitanka - przedstawianka.
  3. Szukamy swojej pary -  zajęcia ruchowe.
  4. Praca plastyczna – Barney – stały bohater wszystkich zajęć.

 

 

 

04.11.2015r.

Skąd się biorą zęby?

Poznanie budowy jamy ustnej.

  1. Nauczyciel czyta opowiadanie o powstaniu pierwszych zębów.
  2. Gdzie ukryły się pastusie? – zabawa w poszukiwaczy.
  3. Wykonanie zdrowego śniadania.
  4. Oglądanie filmu na DVD pt. „ Skąd się biorą zęby?”
  5. Rozmowa z dziećmi na temat filmu.
  6. Liczymy zęby z Zębusiem.

 

 

 

05.11.2015r.

 

Jedzmy na zdrowie.

 

 

Zapoznanie z prawidłowymi zasadami żywieniowymi.

  1. Spotkanie z panią pielęgniarką.
  2. Zabawa „Lista zakupów”.
  3. Wykonanie kart pracy - kolorowanie tylko tych produktów odżywczych, których potrzebują zęby aby były zdrowe.
  4. Zabawa W sklepie.
  5. Nauka piosenki pt.„Szczotka, pasta, kubek ciepła woda”.

 

  

 

06.11.2015r.

 

Zabawa ze Szczotkusiem.

Nabycie umiejętności posługiwania się szczoteczką do zębów.

  1. Wysłuchanie opowiadania czytanego przez nauczyciela o przygodzie Szczotkusia.
  2. Zabawa – Która szczotka jest do zębów.
  3. Praca plastyczna  - wyklejanie szczoteczki do zębów papierem kolorowym.
  4. Oglądanie filmu pt. „ Co powinniśmy wiedzieć o szczoteczce do zębów?”.
  5. Nauka rymowanki.

 

 

 

09.11.2015r.

 

Przeganiamy Robaczka Próchniaczka.

Wyrobienie nawyku mycia zębów przynajmniej dwa razy dziennie.

  1. Opowiadanie o Robaczku Próchniaczku.
  2. Prezentacja postaci Robaczka Próchniaczka.
  3. Oglądanie filmu pt. „Wieczorem myję nie tylko uszy i szyję!”.
  4. Nauka piosenki „Szuru – buru”.
  5. Samodzielne mycie zębów.

 

 

10.11.2015r.

 

Ruch to zdrowie.

Rozumienie znaczenia aktywności ruchowej w życiu człowieka.

1.  Słuchanie opowiadania czytanego przez Nauczyciela.

2.  Nauka rymowanki.

3.  Pastusiowa gimnastyka.

4.  Pastusiowa Olimpiada.

12.11.2015r.

Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.

Utrwalenie w formie Pastusiowego Przedstawienia najważniejszych zasad dbania o higienę jamy ustnej.

13.11.2015r.